ALGEMENE VOORWAARDEN By Ninja Photography
Artikel 1 - Definities
1.1. In deze algemene voorwaarden wordt By Ninja Photography, gevestigd te Wijhe en ingeschreven onder KvK-nummer 78648386, ‘opdrachtnemer’ genoemd.
1.2. Wanneer in deze algemene voorwaarden wordt gesproken over ‘opdrachtgever’, wordt de wederpartij bedoeld.
1.3. Met ‘overeenkomst’ wordt de overeenkomst van opdracht bedoeld op grond waarvan opdrachtnemer tegen betaling foto’s voor en/of van opdrachtgever maakt, bewerkt en eventueel selecteert.

Artikel 2 - Toepasselijkheid
2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, overeenkomsten, de daaruit voortvloeiende werkzaamheden en facturen van opdrachtnemer.
2.2. Deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op derden, zoals second shooters, die door opdrachtnemer worden ingeschakeld om de overeenkomst uit te voeren.
2.3. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om de algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. In dit geval zal opdrachtnemer de nieuwe algemene voorwaarden aan opdrachtgever toezenden, waarbij de laatst toegezonden versie steeds van toepassing is. Indien de nieuwe versie ingrijpende wijzigingen bevat, met voor opdrachtgever nadelige gevolgen, heeft opdrachtgever het recht de overeenkomst te ontbinden.
2.4. Eventuele algemene voorwaarden van opdrachtgever worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.
2.5. In het geval dat één of meerdere van deze bepalingen (deels) nietig zijn of vernietigd worden, zullen de resterende bepalingen onverminderd van toepassing blijven.

Artikel 3 - Offertes
3.1. Offertes hebben een geldigheidstermijn van 14 kalenderdagen, tenzij anders overeengekomen.
3.2. Opdrachtnemer kan niet gehouden worden aan (een bepaald deel van) een offerte, indien opdrachtgever redelijkerwijs kon begrijpen dat deze een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
3.3. Een uitgebrachte offerte geldt niet voor eventuele volgende opdrachten.

Artikel 4 - Tarieven en betalingen
4.1. Een overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij anders overeengekomen.
4.2. Prijzen die in de overeenkomst zijn vermeld, zijn op basis van uurtarief of pakketten. Tarieven zijn inclusief BTW, maar exclusief overige aanvullende kosten, tenzij anders overeengekomen. Indien opdrachtgever een bruiloftspakket afneemt en extra uren wenst af te nemen, zullen deze uren en de bijbehorende tarieven apart vermeld worden in de offerte. Wanneer opdrachtnemer bij een opdracht op basis van uurtarief een schatting geeft van het aantal benodigde uren, kunnen hier geen rechten aan worden ontleend.
4.3. Opdrachtnemer heeft het recht om een aanbetaling te vragen. Indien partijen een aanbetaling overeenkomen, zal de datum van de fotoshoot pas definitief zijn wanneer opdrachtnemer de gehele aanbetaling van opdrachtgever heeft ontvangen. De definitieve (bewerkte) foto’s worden pas geleverd, indien de betaling voor het volledige overeengekomen bedrag is voldaan.
4.4. De prijzen die opdrachtnemer bij het aangaan van de overeenkomst communiceert, zijn gebaseerd op het op dat moment geldende prijspeil. Indien omstandigheden hiertoe aanleiding geven, heeft opdrachtnemer het recht om deze prijzen te wijzigen. Indien de prijzen binnen drie maanden worden verhoogd en opdrachtgever particulier is, heeft opdrachtgever het recht om de overeenkomst te ontbinden.
4.5. Na afloop van de werkzaamheden zal nog een nacalculatie plaatsvinden wanneer er meer uren zijn besteed aan de uitvoering van de overeenkomst.
4.6. Facturen dienen binnen 14 kalenderdagen na factuurdatum te zijn voldaan, tenzij anders overeengekomen, op de factuur een andere betaaltermijn staat of de werkzaamheden eerder dienen aan te vangen.
4.7. Opdrachtgever is van rechtswege in verzuim, indien opdrachtgever haar betalingsverplichtingen niet nakomt binnen de gestelde betalingstermijn. Vanaf het moment dat opdrachtgever in verzuim is, tot aan het moment dat de factuur volledig is voldaan, is opdrachtgever wettelijke rente verschuldigd.
4.8. Wanneer opdrachtgever in gebreke of in verzuim is, komen alle redelijke kosten die opdrachtnemer moet maken om de vordering te innen, voor de rekening van opdrachtgever.
4.9. Indien opdrachtgever zich in een staat van liquidatie, faillissement of surseance van betaling bevindt, zijn alle vorderingen die opdrachtnemer op opdrachtgever heeft direct opeisbaar. Eventueel verleende licenties komen in dit geval meteen te vervallen.

Artikel 5 - Informatieverstrekking
5.1. Opdrachtgever dient alle benodigde gegevens voor het uitvoeren van de overeenkomst op tijd aan opdrachtnemer ter beschikking te stellen.
5.2. Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aangeleverde informatie. Dit geldt ook voor informatie die door derden wordt aangeleverd.
5.3. Opdrachtnemer zal vertrouwelijk met de gegevens van opdrachtgever omgaan.
5.4. Indien opdrachtgever onjuiste gegevens aanlevert of gegevens niet tijdig aanlevert, waardoor de overeenkomst niet of niet geheel uitgevoerd kan worden of er hierdoor vertraging ontstaat, komen eventueel daaruit voortkomende extra kosten voor de rekening van opdrachtgever.
5.5. Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer voor alle schade die ontstaat door het niet voldoen aan de verplichtingen uit dit artikel.

Artikel 6 - Uitvoering van de overeenkomst
6.1. Opdrachtnemer handelt volledig volgens haar creatieve vrijheid en voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uit. Opdrachtnemer houdt daarbij, voor zover mogelijk, rekening met de wensen van opdrachtgever en de door opdrachtgever ter beschikking gestelde informatie. Opdrachtgever kan opdrachtnemer echter niet verantwoordelijk houden voor het niet behalen van het gewenste resultaat.
6.2. Indien opdrachtgever een mentorsessie afneemt, is zij zich ervan bewust dat gewenste effecten niet meteen waarneembaar zijn en dat het realiseren van deze effecten onder meer afhangt van de inzet van opdrachtgever.
6.3. Opdrachtgever is nooit gehouden de door opdrachtnemer voorgestelde handelingen uit te voeren. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor haar beslissingen en keuzes tot het uitvoeren van door opdrachtnemer voorgestelde activiteiten.
6.4. Indien partijen overeenkomen dat mentorsessies online worden gegeven, is opdrachtgever zelf verantwoordelijk voor het hebben van de juiste software om de sessies te laten plaatsvinden.
6.5. Opdrachtgever dient op de hoogte te zijn van de standaard fotografie- en bewerkingsstijl van opdrachtnemer.
6.6. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om de overeengekomen werkzaamheden uit te laten voeren door derden. Zo kan opdrachtnemer bijvoorbeeld gebruik maken van een second shooter.
6.7. Opdrachtnemer kan niet garanderen dat elk moment tijdens de fotoshoot wordt vastgelegd.
6.8. Opdrachtgever dient ervoor zorg te dragen dat de omstandigheden zo gunstig mogelijk zijn voor opdrachtnemer tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden.
6.9. Indien opdrachtnemer tijdens de werkzaamheden tegenwerking ondervindt, bijvoorbeeld
wanneer opdrachtgever nog een andere opdrachtnemer of videograaf heeft ingehuurd, is opdrachtnemer niet aansprakelijk voor verminderde resultaten als gevolg hiervan.
6.10. Wanneer opdrachtgever niet tevreden is over de foto’s en dit komt door factoren die vooraf kenbaar waren, is dit geen reden om de fotoshoot kosteloos over te doen. Voorbeelden van vooraf kenbare factoren zijn de kledingkeuze van opdrachtgever, zichtbare weersomstandigheden of bewerkingen van de foto’s.
6.11. In het geval opdrachtgever later aanwezig is op de afgesproken locatie, komt deze tijd te vervallen.
6.12. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor het toepassen en opvolgen van advies dat door opdrachtnemer wordt gegeven tijdens de uitvoering van de werkzaamheden.
6.13. Opdrachtnemer voert geen opdrachten uit die in strijd zijn met de wet of niet overeenstemmen met haar professionaliteit.

Artikel 7 - Wijziging en annulering
7.1. Indien gedurende de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het noodzakelijk is de uit te voeren werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in samenspraak de overeenkomst aanpassen. Een wijziging of aanvulling resulteert in meerwerk en wordt op basis van een nacalculatie bij opdrachtgever in rekening gebracht. Wanneer de wijziging of aanvulling resulteert in extra kosten, een verandering van de kwaliteit of beïnvloeding van het tijdstip van voltooiing, zal opdrachtnemer opdrachtgever hiervan op de hoogte stellen.
7.2. Wanneer zich nieuwe feiten of omstandigheden voordoen, die een verstoring van de vertrouwensrelatie met zich meebrengen, is opdrachtnemer bevoegd de overeenkomst te beëindigen. Opdrachtnemer is in dit geval geen schadevergoeding aan opdrachtgever verschuldigd.
7.3. In het geval dat opdrachtnemer onverhoopt verhinderd is, stelt opdrachtnemer opdrachtgever hiervan zo snel mogelijk op de hoogte. Partijen zullen in samenspraak proberen de datum van de fotoshoot te verzetten. Wanneer dit niet mogelijk is, zoals bij een bruiloft, zorgt opdrachtnemer voor gelijkwaardige vervanging. Als vervanging alleen noodzakelijk is voor de fotoshoot, zal de vervanger enkel de foto’s maken, opdrachtnemer bewerkt dan achteraf in haar stijl de content. Indien gelijkwaardige vervanging niet mogelijk is, is opdrachtgever gerechtigd de overeenkomst te ontbinden. Indien opdrachtgever van dit recht gebruikt maakt, zal opdrachtnemer opdrachtgever voor het gedeelte van de overeenkomst waar nog geen uitvoering aan is gegeven, direct terugbetalen.
7.4. Indien zich extreme weersomstandigheden voordoen, heeft opdrachtnemer het recht de fotoshoot te verplaatsen, onderbreken of annuleren. Opdrachtnemer stelt opdrachtgever zo snel mogelijk op de hoogte van een zodanige wijziging. Partijen zullen in dit geval in overleg een nieuwe datum afspreken.
7.5. Wanneer opdrachtgever de overeenkomst wenst te annuleren, dient opdrachtgever dit schriftelijk te doen. Opdrachtgever kan, indien de overeenkomst op afstand is gesloten, deze binnen 14 kalenderdagen na het sluiten de overeenkomst kosteloos ontbinden. Indien de werkzaamheden binnen de termijn van 14 kalenderdagen plaatsvinden, een bepaalde datum is afgesproken, of opdrachtgever ondernemer is, is deze mogelijkheid tot ontbinding uitgesloten.
7.6. Indien opdrachtgever particulier is en wenst de overeenkomst te annuleren, is opdrachtnemer gerechtigd om op basis van de volgende onderdelen (a tot en met e) een annuleringsvergoeding in rekening te brengen, tenzij anders overeengekomen:
a. Annulering tot 11 weken voor de aanvang van de opdracht, resulteert in betaling van 10% van de overeengekomen prijs.
b. Annulering binnen 11 tot 8 weken voor de aanvang van de opdracht, resulteert in betaling van 20% van de overeengekomen prijs.
c. Annulering binnen 8 tot 5 weken voor de aanvang van de opdracht, resulteert in
betaling van 30% van de overeengekomen prijs.
d. Annulering binnen 5 tot 2 weken voor de aanvang van de opdracht, resulteert in betaling van 40% van de overeengekomen prijs.
e. Annulering binnen 2 weken of korter voor de aanvang van de opdracht, resulteert in betaling van 50% van de overeengekomen prijs.
7.7. Indien opdrachtgever ondernemer is en de overeenkomst wenst te annuleren, is opdrachtnemer gerechtigd de volgende annuleringsvergoedingen te hanteren, tenzij anders overeengekomen:
a. Annulering tot 4 weken voor de aanvang van de opdracht, resulteert in betaling van
80% van de overeengekomen prijs.
b. Annulering binnen 4 weken tot 1 week voor de aanvang van de opdracht, resulteert in betaling van 90% van de overeengekomen prijs.
c. Annulering binnen 1 week of korter voor de aanvang van de opdracht, resulteert in betaling van 100% van de overeengekomen prijs.
7.8. Wanneer opdrachtgever aangeeft de fotoshoot te willen verzetten, zullen de kosten die met dit verzetten gepaard gaan aan opdrachtgever doorberekend worden. Opdrachtnemer heeft het recht om jaarlijks haar tarieven te verhogen. Indien opdrachtgever de werkzaamheden naar een volgend jaar wenst te verzetten, zullen de in dat jaar geldende tarieven gefactureerd worden.
7.9. Opdrachtgever heeft het recht om een geplande mentorsessie kosteloos te verzetten, indien zij dit ten laatste 48 uur van te voren bij opdrachtnemer aangeeft. Indien opdrachtgever binnen 48 uur van te voren wenst te verzetten of annuleren of niet bij de sessie komt opdagen, komt de mentorsessie te vervallen. De betalingsverplichting van opdrachtgever blijft in deze
gevallen in stand.

Artikel 8 – Workshops
8.1. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor wijzigingen aan te brengen in de data en locatie van van een workshop. In het geval de locatie of data door opdrachtnemer wordt gewijzigd, heeft opdrachtgever het recht te annuleren of zich kosteloos in te schrijven voor een workshop op een later moment.
8.2. Indien een workshop door omstandigheden waar opdrachtnemer geen invloed op kan uitoefenen niet offline plaats kan vinden, is zij gerechtigd de workshop online te geven. Dit geeft geen recht op restitutie, tenzij anders overeengekomen.
8.3. Wanneer opdrachtgever onverwachts verhinderd is voor een workshop, is deze gerechtigd het aankoopbewijs door te verkopen, zolang de nieuwe gegevens tijdig aan opdrachtnemer worden doorgegeven en het niet voor een hogere prijs wordt doorverkocht dan de aanschafprijs.
8.4. Het is opdrachtgever in beperkte mate toegestaan beeld- en geluidsopnames te maken tijdens de workshop, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
8.5. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor deelnemers die door hun gedrag het verloop van een workshop belemmeren of bemoeilijken, van verdere deelneming aan de desbetreffende workshop of toekomstige workshops uit te sluiten. Uitsluiting laat de verplichting tot betaling van de kosten voor de desbetreffende workshop onverlet.

Artikel 9 - Overmacht
9.1. Onder overmacht wordt, buiten wat in de wet is bepaald, verstaan: de verhindering van de uitvoering van de overeenkomst door omstandigheden die opdrachtgever of opdrachtnemer redelijkerwijs niet kunnen beïnvloeden. Voorbeelden van overmacht zijn ziekte, ongevallen, brand, een pandemie, epidemie of overheidsmaatregelen. De voorgaande opsomming is niet limitatief.
9.2. Indien opdrachtgever particulier is en er sprake is van overmacht of andere omstandigheden waardoor de uitvoering van de overeenkomst geen doorgang kan vinden, worden de verplichtingen opgeschort zolang partijen niet aan deze verplichtingen kunnen voldoen. In dit geval zoeken partijen naar een passende oplossing. Opdrachtgever en opdrachtnemer hebben allebei het recht tot ontbinding, zonder ongedaanmakingsverplichting, indien een passende oplossing uitblijft. Kosten die tot dat moment zijn gemaakt en gewerkte uren worden direct opeisbaar.
9.3. Indien opdrachtgever ondernemer is en er sprake is van overmacht of andere omstandigheden waardoor de uitvoering van de overeenkomst niet (verder) voltooid kan worden, zal de uitvoering van de overeenkomst verplaatst worden. De betalingsverplichting
blijft dan voortbestaan, tenzij anders overeengekomen.
9.4. Wanneer opdrachtgever de werkzaamheden wil verplaatsen vanwege een pandemie of epidemie, ondanks dat overheidsmaatregelen de doorgang (al dan niet in aangepaste vorm), niet verhinderen, heeft opdrachtnemer het recht om de hiermee samenhangende kosten door te berekenen.

Artikel 10 - Aansprakelijkheid
10.1. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan uit de overeenkomst, tenzij deze schade door opzet of grove schuld is veroorzaakt.
10.2. Opdrachtnemer is niet verantwoordelijk voor schade die voortvloeit uit werkzaamheden die zijn uitgevoerd op basis van door opdrachtgever of namens opdrachtgever verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
10.3. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor daden en handelingen van derden en leveranciers.
10.4. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor de weersomstandigheden die te zien zijn op de foto’s. Enkel in het geval van extreme weersomstandigheden, zal een fotoshoot verzet worden, zie hiervoor ook artikel 7.4. Deze beoordeling komt aan opdrachtnemer toe. Bij slecht weer tijdens een bruiloft, is opdrachtgever zelf verantwoordelijk voor het regelen van een andere (overdekte) plek waar de fotoshoot kan plaatsvinden.
10.5. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor diefstal van persoonlijke eigendommen tijdens de fotoshoot.
10.6. Opdrachtnemer is niet verantwoordelijk voor kleurafwijkingen op niet-gekalibreerde beeldschermen en kan niet aansprakelijk gehouden worden voor afdrukken van foto’s die door een ander dan opdrachtnemer worden aangeleverd.
10.7. Opdrachtgever is verantwoordelijk voor het regelen van toestemming om de fotoshoot te laten plaatsvinden op een bepaalde locatie, tenzij anders overeengekomen.
10.8. Indien er ook anderen aanwezig zullen zijn op de locatie, is opdrachtgever verantwoordelijk voor het vragen van toestemming om hen te fotograferen.
10.9. Opdrachtgever is gehouden zelf een back up te maken van de content zodra opdrachtnemer deze aan opdrachtgever heeft geleverd.
10.10. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor (de gevolgen van) het toepassen en
opvolgen van advies dat opdrachtnemer geeft tijdens het uitvoeren van de overeenkomst.
10.11. Opdrachtnemer is zelf verantwoordelijk voor haar gedrag en daden na afloop van een workshop of mentorsessie. Zij erkent dat zij zelf verantwoordelijk is voor haar handelingen en keuzes die zij uitvoert of maakt op basis van de tijdens de workshop of mentorsessie
opgedane kennis.
10.12. Wanneer opdrachtgever schade aanbrengt aan materiaal dat door opdrachtnemer ter beschikking is gesteld ter uitvoering van de overeenkomst, is opdrachtgever gehouden de taxatiewaarde van dit materiaal te vergoeden.
10.13. Indien opdrachtnemer een schadevergoeding is verschuldigd voor directe schade, behelst de schadevergoeding niet meer dan tweemaal de in de overeenkomst afgesproken prijs, tenzij de redelijkheid en billijkheid anders verlangt.
10.14. Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer tegen iedere aanspraak van derden die voortvloeien uit de door opdrachtnemer uitgevoerde of uit te voeren werkzaamheden.

Artikel 11 - Intellectueel eigendom
11.1. Op alle door opdrachtnemer gemaakte content, gegeven adviezen of andere ter beschikking gestelde materialen rusten intellectuele eigendomsrechten, deze blijven bij opdrachtnemer. Het is opdrachtgever niet toegestaan content te verveelvoudigen, te publiceren, te verkopen, openbaar te maken of aan derden te leveren buiten de verleende licentie, tenzij anders overeengekomen.
11.2. Het is opdrachtgever in beperkte mate toegestaan om beeld- en geluidsopnames te maken van mentorsessies. Opdrachtgever mag deze opnames echter niet delen op social media of andere (online) platformen, tenzij anders overeengekomen.
11.3. Het maken van een printscreen of screenshot van (onbewerkte) beelden op de Instagrampagina of website van opdrachtnemer of van een door opdrachtnemer aangeleverde digitale galerij en het gebruik hiervan, vallen eveneens onder het verveelvoudigen en publiceren van content, en is dus niet toegestaan.
11.4. Opdrachtgever is niet gerechtigd om de content te gebruiken buiten de overeengekomen doeleinden.
11.5. Indien opdrachtgever de content buiten de overeengekomen doeleinden wenst te gebruiken, dient opdrachtgever een aanvullende overeenkomst af te sluiten.
11.6. Wanneer opdrachtgever de content commercieel wil gebruiken of derden de content via hun kanalen wensen te delen, dient toestemming verkregen te worden van opdrachtnemer en dient de naam van opdrachtnemer vermeld te worden, tenzij anders overeengekomen.
11.7. Het is niet toegestaan om de content in te sturen voor wedstrijden, tenzij anders overeengekomen.
11.8. Het is opdrachtgever niet toegestaan om wijzigingen aan te brengen in de content. Het toepassen van (Instagram) filters, het plaatsen van tekst over de foto of het aanpassen van licht en kleur valt hier ook onder.
11.9. Bij publicatie van de content voor doeleinden zoals overeengekomen is opdrachtgever gehouden de naam van opdrachtnemer te vermelden, tenzij anders overeengekomen.
11.10. Wanneer opdrachtgever in strijd met de bepalingen uit dit artikel handelt, wordt dit gezien als een inbreuk op de intellectuele eigendomsrechten van opdrachtnemer. Een inbreuk resulteert in een direct opeisbare vergoeding. Deze bedraagt driemaal het gebruikelijke licentietarief, zonder dat opdrachtnemer enig recht verliest op vergoeding van overige geleden schade. De vergoeding zal aan opdrachtgever kenbaar gemaakt worden door middel van een sommatiebrief.
11.11. Opdrachtnemer kan content die zij gemaakt heeft ter uitvoering van de overeenkomst gebruiken voor haar portfolio.
a. Indien geen persoonsgegevens zichtbaar zijn, mag opdrachtnemer content opnemen in het portfolio, tenzij opdrachtgever hier bezwaar tegen heeft en dit vooraf schriftelijk aan opdrachtnemer kenbaar maakt.
b. Indien persoonsgegevens zichtbaar zijn op de content, zal opdrachtnemer vooraf toestemming vragen aan opdrachtgever, alvorens de content in het portfolio op te nemen. Hiervoor wordt gewerkt met een toestemmingsformulier.

Artikel 12 - Bijzondere bepalingen
12.1. Partijen zijn beide verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij verkregen hebben in het kader van de overeenkomst. Informatie is vertrouwelijk, indien dit is medegedeeld of blijkt uit de aard van de verschafte informatie.
12.2. Indien partijen zijn overeengekomen dat een shoot meer dan 6 uur duurt, is opdrachtgever gehouden om een avondmaaltijd voor opdrachtnemer te vergoeden. Bij fotoshoots langer dan 12 uur dient opdrachtgever ook een hotelovernachting te betalen voor opdrachtnemer. Indien de door opdrachtgever gewenste locatie voor de fotoshoot meer dan 10 kilometer van de locatie van opdrachtnemer is verwijderd, worden reiskosten in rekening gebracht. Wanneer de fotoshoot in het buitenland plaatsvindt, komen het vliegticket en de eventuele huurauto ook voor rekening van opdrachtgever.
12.3. Opdrachtnemer is gerechtigd de fotoshoot te annuleren bij seksuele intimidatie, pesterijen of andere ongewenste gedragingen van opdrachtgever of andere aanwezigen. Indien opdrachtnemer op grond van deze bepaling de fotoshoot annuleert, is opdrachtnemer geen terugbetaling van de overeengekomen prijs verschuldigd.

Artikel 13 - Levering
13.1. Opdrachtnemer levert de overeengekomen content zo snel mogelijk, met inachtneming van de overeengekomen geschatte levertermijn. Opdrachtgever ontvangt de foto’s als JPEG- bestand in hoge resolutie en in kleur. De content wordt digitaal geleverd via een online galerij, tenzij anders overeengekomen.
13.2. Aan de geschatte levertermijn kunnen geen rechten worden ontleend.
13.3. Het maken en de bewerking van foto’s geschiedt naar eigen inzicht, standaard en stijl. Opdrachtgever verklaart bekend te zijn met de fotografie- en bewerkingsstijl van opdrachtnemer. Indien opdrachtgever extra wensen heeft, resulteert dit in meerwerk en zal opdrachtnemer dit aanrekenen.
13.4. Opdrachtnemer is niet gehouden om onbewerkte (RAW) content aan te leveren.
13.5. Opdrachtgever maakt zelf de selectie van de foto’s. Opdrachtnemer maakt hiervoor eerst een voorselectie en bewerkt deze foto’s voordat opdrachtgever haar selectie maakt, tenzij anders overeengekomen. Na de selectie door opdrachtgever bewerkt opdrachtnemer waar nodig nogmaals de foto’s.
13.6. Opdrachtgever heeft 30 kalenderdagen om de selectie aan opdrachtnemer door te geven. Indien opdrachtgever niet binnen deze termijn haar selectie heeft doorgegeven, vervalt het selectierecht van opdrachtgever. Opdrachtnemer is dan niet gehouden (een deel van) het overeengekomen bedrag terug te betalen aan opdrachtgever. Opdrachtnemer zal in dit geval zelf de foto’s selecteren, waar nodig nogmaals bewerken en aanleveren.
13.7. Bewerking van foto’s omvat het aanpassen van licht, kleur en contrast. In sommige gevallen kan opdrachtnemer ook foto’s retoucheren of personen of objecten uit een foto verwijderen. Aanpassingen aan gezicht of lichaam zijn hier niet bij inbegrepen. Indien opdrachtgever deze bewerking wenst, wordt dit gefactureerd als meerwerk.
13.8. Opdrachtgever is gehouden zelf een back up te maken van de content zodra opdrachtnemer deze aan opdrachtgever heeft geleverd.

Artikel 14 - Cadeaubonnen
14.1. Cadeaubonnen dienen voor uitgifte betaald te worden.
14.2. De geldigheidstermijn van een cadeaubon bedraagt twee jaar. Na deze periode komt de waarde van de cadeaubon te vervallen.
14.3. Bij het inwisselen van een cadeaubon, zijn de prijzen op het moment van inwisseling van toepassing.
14.4. Indien bij het inleveren van een cadeaubon de waarde van de fotoshoot of het fotoproduct lager is dan de waarde van de cadeaubon, wordt het resterende bedrag niet in contanten gegeven. Een cadeaubon dient dus in één keer ingewisseld te worden.
14.5. Cadeaubonnen kunnen niet geretourneerd worden indien deze op naam worden besteld of fysiek worden afgenomen. Een niet gebruikte cadeaubon is niet inwisselbaar voor contanten.

Artikel 15 - Fotoproducten
15.1. Op maat gemaakte fotoproducten, zoals fotoalbums, vergrotingen of extra afgedrukte foto’s, zijn uitgesloten van het herroepingsrecht en kunnen dus niet geretourneerd worden.
15.2. Tarieven voor fotoproducten zijn inclusief ontwerpkosten, de kosten voor de leverancier en verzendkosten. De in de overeenkomst weergegeven levertermijn is eveneens van de leverancier.
15.3. Op fotoalbums en vergrotingen zijn de garantiebepaling van de leverancier van toepassing
15.4. Indien opdrachtgever een fotoalbum of vergroting bij opdrachtnemer bestelt, kiest opdrachtgever zelf de foto(’s) uit die zij wil laten vergroten of in het album wil laten opnemen. Na het aanleveren van het conceptontwerp kan opdrachtgever eenmalig revisies doorgeven, indien deze binnen 14 kalenderdagen kenbaar worden gemaakt. Wijzigingen buiten deze termijn of buiten deze revisieronde worden als meerwerk gefactureerd. Indien opdrachtnemer van mening is dat bepaalde foto’s uit de selectie toegevoegd of verwijderd dienen te worden, zullen partijen in samenspraak over het verwijderen of toevoegen beslissen.
15.5. Wanneer opdrachtgever het fotoalbum of de vergroting heeft goedgekeurd, of indien opdrachtgever opdrachtnemer niet van een terugkoppeling heeft voorzien binnen 14 kalenderdagen na levering van het conceptontwerp, wordt de inhoud als goedgekeurd beschouwd. Opdrachtnemer stuurt vervolgens het ontwerp naar een externe leverancier, waardoor hierna geen wijzigingen meer doorgevoerd kunnen worden.

Artikel 16 - Klachten
16.1. Indien opdrachtgever een klacht heeft, dient opdrachtgever deze binnen 14 kalenderdagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk en voorzien van motivatie kenbaar te maken. Opdrachtnemer zal binnen 14 werkdagen na het ontvangen van de klacht schriftelijk reageren.
16.2. Wanneer opdrachtgever tijdens de fotoshoot een klacht heeft, bijvoorbeeld tijdens het zien van de previews op de fotocamera, dient opdrachtgever dit direct aan opdrachtnemer kenbaar te maken zodat zij deze klachten op hetzelfde moment kan herstellen.
16.3. Indien een klacht, die ontstaan is tijdens de fotoshoot, later wordt ingediend of opdrachtgever een andere klacht buiten de periode van 14 kalenderdagen kenbaar maakt, is opdrachtnemer niet gehouden de klacht in behandeling te nemen of gerechtigd extra kosten voor de behandeling van de klacht in rekening te brengen.
16.4. Opdrachtnemer dient in de gelegenheid te worden gesteld het gebrek waar de klacht op van toepassing is te herstellen.
16.5. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.

Artikel 17 - Geschillenbeslechting
17.1. Op deze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.
17.2. Indien zich een geschil tussen partijen voordoet, zullen zij eerst proberen dit geschil in samenspraak te beslechten. Partijen zullen enkel wanneer dit niet lukt een beroep doen op de rechter.
17.3. Geschillen tussen partijen zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waarin opdrachtnemer is gevestigd, tenzij de wet anders verplicht.
17.4. In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen, bedraagt de verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren tegenover opdrachtnemer en betrokken derden 12 maanden.

Algemene voorwaarden

@byninjaphotography

Volg me op Instagram

Menu